Shadowrun en français
Vous n’êtes pas identifié.
De Slahdot :
Weather Storm brings us an InformationWeek article about Wal-Mart's push for suppliers to RFID tag their product shipments. Wal-Mart seems to have lost patience in waiting for its suppliers to adopt the inventory tracking initiative.
From InformationWeek: "The retailer says that beginning Jan. 30, it will charge suppliers a $2 fee for each pallet they ship to its Sam's Club distribution center in Texas that doesn't have an RFID tag. The charge is to cover Sam's Club's cost to affix tags on each pallet, says a Wal-Mart spokesman. The retailer hasn't taken such a strong-arm approach yet with the more than 15,000 suppliers that still haven't complied with its request to tag pallets and cases headed for its Wal-Mart stores. Instead, it seems focused on turning its 700-store Sam's Club warehouse-outlet division into an example of RFID supply chain technology in action, down to requiring item-level RFID in 22 distribution centers by 2010."
Pour ceux qui ne connaissent pas, Wal-Mart c'est un peu le Carrefour US (juste en beaucoup plus gros), et accessoirement la plus grosse société au monde (enfin, ça dépend comment on compte).
Hors ligne
Jérémie a écrit:
Pour ceux qui ne connaissent pas, Wal-Mart c'est un peu le Carrefour US (juste en beaucoup plus gros), et accessoirement la plus grosse société au monde (enfin, ça dépend comment on compte).
Ouaips, et c'est marrant de voir qu'ils ont le même comportement avec leurs fournisseurs que les "Carrefour" et cie : je te facture en plus un coût qui existait déjà (donc, je te facture 2 fois la même chose) pour compenser le fait que tu ne me fasses pas économiser l'opération.
C'est beau l'intégration des fournisseurs !
Hors ligne
Et hop ! Une petite animation Flash sur le fonctionnement et les atouts de la RFID dans la grande distribution. Animation digne de faire partie du manuel "La RFID" pour les nuls !
Hors ligne